søndag 19. juli 2015

Mer bygging :-)

Nå er det gått over et halvt år siden jeg bestemte meg for ikke å oppdatere denne bloggen lenger siden det var dårlig med hytteprosjekter å skrive om. Men nå tror jeg pausen har vart lenge nok. Det hele startet i påsken da mine påskegjester gjennom flere år, Grethe og Leslie med familie, ble tent på ideen om å kjøpe nabotomten. Siden den gang har de planlagt bygging av hytte og har valgt samme leverandør som jeg, Familiehytta. Jeg tenkte at dette var en gylden mulighet til å få bygget et anneks samtidig.

Slik planlegger jeg at annekset skal plasseres i forhold til hytta.
Jeg har jo alltid tenkt at jeg en gang skulle bygge et anneks til hytta.  Jeg trenger mer bodplass og så har jeg lyst å ha et til toalett som ikke er avhengig av strøm.  Med en bio-do i annekset vil man ikke bli "in deep shit" om strømmen går eller forbrenningsdoen av en eller annen  grunn slutter å virke. Så er det jo greit med et oppholdsrom i annekset også når man først bygger det.

 

Så da startet jeg planlegging av anneks, tegnet noen skisser og leverte de til Tina hos Familiehytta som tegnet de i henhold til mål og standarder. Dette ser veldig bra ut og nå venter jeg bare på priser og planlegger byggesøknad til Årdal kommune. Spennende :-)

3 kommentarer:

  1. Siden vi drømmer om egen hytte, er jeg interessert i forholdet mellom hva man får for krona nå vs når du bygde. Vet du litt om det siden vennene dine skal bygge?

    SvarSlett
  2. Kjekt med bedre plass, men hva med å forlenge annekset med 60 eller 120 cm slik at boden blir større når du først bygger? Hilsen Synnøve

    SvarSlett
  3. Takk for kommentarer!
    Jeg skal prøve å få lokket ut av min venner som skal bygge hvilket budsjett de har. De skal ha en betydelig større hyttemodell enn det jeg har og den blir lever nøkkelferdig. De borer etter vann, men skal ha dette innlagt og ha vannklosett med tett tank og renseanlegg på gråvann. Kommer med mer informasjon nå jeg har dette i eget innlegg.

    Ingen dum tanke det, Synnøve, men nå har jeg tegnet det så stort som mulig i forhold til dagens reguleringsplan. Så det får holde.

    - Vibeke

    SvarSlett