tirsdag 24. juni 2014

Kald sommertur

Forrige helg reiste jeg en tur på hytta med motorsykkel alene. Det var meldt bra vær, men jeg såg nok ikke så nøye på hvor mange grader det skulle bli. Det blåste og selv om solen skinte var det bare et par plussgrader da jeg og sykkelen kom til hytta fredag kveld. Må si jeg drømte om badstu og fyr i peisen siste stykket.

Siste tiden har jeg vært ganske inaktiv.  For en måned siden ble jeg og sykkelen rygget ned av en stor blå buss. Det kunne gått riktig gale, men heldigvis så han oss i ryggekameraet når sykkelen lå med forhjulet under bussen og jeg i asfalten. Vi reise opp sykkelen før vi tenkte på å ta bilde, men her ser dere merke av hånden min på bussen når jeg prøvde å leke "super woman" og stoppe den. Sykkelen fikk skader på skjermer og plastikk samt riper og jeg fikk en vond fot :-(

 

Både sykkel og jeg har vært hos "doktoren" og sjekket statusen og vi er i noe lunde stand begge to. Mangler forskjermen og det gjør at det spruter litt skitt særlig når det er vått. Jeg fikk hentet ut sykkelen etter taksering av skadene på eget ansvar, og kjørte den nesten 1000 kilometer forrige helg :-)
Foten har fått hvile litt lenger men denne helgen hadde jeg planer om en lengre testtur.

 

Det ble en kald fornøyelse å gå tur på fjellet lørdagen. Om natten hadde temperaturen vært nede ved 0-punktet og det blåste friskt. Måtte finne frem både votter og pannebånd. Foten klarte seg overraskende bra og det ble en greit tur fra hytta mot Søre knipen i terreng og på grusvei.

 

Etter en middagslur så jeg på "Fjasboka" på mobilen at Vettisfossen var blitt kåret til Norges flotteste foss. Se mer om det her: http://www.dagbladet.no/2014/06/19/tema/reise/fosser/karinger/norgesferie/33926511/
Da kom jeg på at jeg kunne ta en kveldstur i lavlandet å gå innover Utladalen.  Når jeg har alle veskene på sykkelen er det lett å få plass til alt kjøreutstyret der.  Så var det bare å ta sekken på ryggen å rusle innover folkevegen mot Vetti.

 

Først passerte jeg Avdalsfossen som er fin, men ikke fin nok til å være med i blant de flotteste i Norge.

 

Det var mye bedre temperatur i lavlandet og heller ikke noe vind. Deilig med sommer i den frodige Utladalen der planter og blomster står tett langs veien.


Det ble litt sent for å gå helt inn til Vesttisfossen, men en fin tur likevel :-) Neste gang får jeg gå litt lenger å beskue Norges flotteste foss. Turen inn til fossen anbefales og passer for alle. Se en turrapport fra tidligere her: http://turminner.blogspot.no/2012/07/utladalen-og-vettisfossen.html

Søndag ble det kjøring hjem via Tyinkrysset og Filefjell til en forandring. Der var så mye veiarbeid og strekninger med grus og store huller i veien,at det var ikke å anbefale for motorsykler uten forskjerm, men vi kom oss fint hjem :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar