fredag 16. mai 2014

Vår i fjellet :-)

I dag er det 16. mai og jeg har dratt på hytta alene. I fjor luftet jeg bunaden, men i år vil jeg heller lufte skiene på det som kanskje blir sesongens siste skitur. Det er meldt bra vær og tindevegen er åpen så kanskje jeg kjører til Turtagrø for å ta Hurrungane i nærmere øyesyn på 17.mai.

Egentlig hadde jeg planlagt den årlige toppturen med venner sist helg, men det ble i stedet hjemmehelg. Var veldig deilig å nyte skikkelig sommervær hjemme i Bergen også. Men helgen før var det hyttetur med Lise :-)

 

1. mai satte jeg meg i bilen i Bergen og Lise det samme i Oslo på ca samme tid. Vi ankom hytta med ca 20 minutters mellomrom og konstaterte at det tar litt lenger tid å kjøre fra Oslo.

Fredag våknet vi til strålende sol :-) Det hadde vært kaldt siste uken og kulegrader, så føret var ganske hardt. Vi tok skifeller på og labbet oppover mot Sletterustvatn i solsteiken.

 

Etter litt stigning kunne vi skimte toppene i Hurrungane over hyttefeltet. Når vi kom lenger opp i høyden ble det enda bedre utsikt, men også kaldere. Det startet å blåse og det var bra å ha ekstra klær på når vi kjørte ned igjen. Solen var dessverre ikke sterk nok til at snø og is tinte, så det ble nedkjøring på skare.

Vi hadde håpet at vi kunne fått en tur på lørdag også, men da våknet vi til skikkelig snøstorm. Vi pakket derfor tidlig i bilen og dro hjem til øst og vest. 

Takk, Lise for en kjempehyggelig helg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar