mandag 14. april 2014

Sol, snø og skiturer :-)

Siste tiden har det endelig blitt litt sol, snø og skiturer på meg. Siste helgen i mars ble det hyttetur sammen med en lånt hund og en god venn :-)

 

Været var strålende og solen stod rød og lavt i vest når vi kom opp til hytta.

Jeg passet den uken en Flatcoated retriever for en venninne av min datter. Han heter Todd, er ikke fult et år ennå og derfor virkelig full av spillopper. En tur til fjells i snøen likte han særdeles godt :-)

 

Å ha Todd i bånd når jeg gikk på ski hadde visse utfordringer. Han klarte til og med å dra meg rett overende da han så noe av interesse.

Tispen som holdt til på nabohytta hadde også gått bort i løpet av vinteren. Der var det nå kommet en ny valp som Todd synes var kjempegøy å leke med. De herjet ganske vilt så snøføyken sto rundt de.

 

Jeg har fått betennelse i en sene bak hamstring (fra rompe og ned til kneet), og hadde forbud mot løping og alt som førte stil smerter fra fysioterapeuten min. Jeg var svært engstelig for at skigåing skulle gjøre vondt, men heldigvis gikk det helt fint med en tur.  Både hunden og vi klarte oss godt på turen. Nedkjøringen mot Sletterust med Hurrungane i det fjerne er som alltid fantastisk.

Det var helt vindstille og temperaturer rundt 0 i skyggen. I solen ved hytteveggen  viste termometeret hele 30 grader og det var herlig å nyte varmen :-)
Vi hadde en veldig fin helg på fjellet. Gode stunder på hytten og med fyr i peisen er det beste som finnes :-)

  

Helgen etter var det årets store vintertur med Turtuppene. Vi tok beltebil fra Tyin til Eidsbugarden, overnattet på Fondsbu og gikk så tur- retur Skogadalsbøen med en overnatting der . En fantastisk tur som du kan lese mer om her: http://turminner.blogspot.no/2014/04/eidsbugarden-skogadalsben.html

Nå nærmer det seg påskeferie på hytta. Palmehelgen ble grå og trist av mange grunner, men for resten av påsken så ser det lovende ut. Været blir bedre, jeg skal ha med lillesøster Nathalia og vi skal ta i mot gjester på hytta :-) I tillegg har jeg brukt årets bonus til å kjøpe flett nytt Randonee-utstyr (toppturski). Mer om det senere. 

God påske!

1 kommentar: