mandag 30. desember 2013

Siste hyttetur i 2013

Det ble ikke den romjulsferien på hytta som jeg kunne ønsket meg. Den ene stormen etter den andre har truffet vestlandet i julen og også sørget for vind på høyfjellet. Jeg er dessverre ikke så tøff at jeg liker å kjøre til fjells og være der alene, når været er veeeldig rusket.
I tillegg så furtet hytta igjen og ikke svarte meg på SMS for å kunne skru på varme her hjemmefra. Denne gangen var det hele min feil. Hytta svarte fint den når bare jeg fikk fylt mer penger på kontaktkortet. Nå har jeg hørt av en hyttekjenner på Filefjell at jeg bør ha "Fri familie" med hytta.. Ja, kanskje den slutter å furte for godt da ;-)

 

Ovnene ble slått på med SMS like før jeg kjørte hjemmefra, så det var ikke mer en 7 grader inne når jeg kom opp. Ute var det bare - 4, men liten kuling og lett snø. Varmen kom etter hvert når jeg fyrte i både peis og ovn. Koselig var det også :-)
 

Det er ikke lett å fange ruskeværet på bilder, men jeg tror dere får et visst inntrykk her av en frøsen hytte. Heldigvis er det kommet bra med snø og skavlene har stort sett lagt seg på samme steder som før. Det lover godt for en lang vinter med sen påske - perfekt :-) Det ble en skitur på noen kilometer før jeg pakket i bilen og dro hjem. Vil feire nyttårsaften hjemme med gode venner! 

Takk for det gamle og riktig godt nyttår!

2 kommentarer:

  1. Hytten har blitt utrolig fin og det ser ganske koselig ut der:)) Dere er heldige:) Nyt den inn i det nye året:))

    SvarSlett
  2. Så herlig med snø! Her er det bare is og ellers bart. Det pleier å være snørikt her i bergstaden, så håpet om snø og skikkelig vinter har jeg ennå. Kos deg masse på hytta fremover. Ønsker deg et riktig godt nytt hytteår!

    Gry K

    SvarSlett