mandag 1. april 2013

Hyttebesøk på Plutseli

Det ble et avbrekk fra påskeferien på hytta med tur til Sudndalen og hyttebesøk på Plutseli. Jeg hadde planer om å jobbe en del fra hytta mandag og tirsdag, men dette ble effektivt stoppet av et mobilnett som ikke "kvernet rundt" i det hele tatt. Slik har det vært i fjellet hele påsken, så blogging her det blitt lite av. Tirsdag 26. mars kjørte jeg til Lærdal og videre over Aurland-Hol til Sudndalen. Været var fortsatt strålende og jeg var overrasket over så mye is som var i veien på fjellet over mot Hol.
 
Min søster Beate hadde bursdag og jeg skulle besøke henne og familien på hytta en overnatting. De hadde hatt gjester som nettopp var dratt og ventet nye gjester på onsdagen.
Plutseli er en eldre hytte som ligger midt i dalen ved Halligskarvet skisenter. Beate og Ørjan kjøpe denne for 3 år siden og det var jeg og henne som var på visingen. Jeg lovet å kjøpe meg skøyteski om hun kjøpte hytta, og slik ble det :-)
 
Fra terrassen er det nydelig utsikt mot Hallingskarvet, skibakkene og Skibyen på andre siden. Nathalia liker å leke med begge hundene i snøen. Her var det masse myk snø og ikke så hardpakket og isete som oppe på høyfjellet.
Beate, Ørjan og ungene er strålende fornøyd med både hytta og plassen. De er glad i alpint alle og ungene er blitt kjempeflinke. Nathalia har også øvd seg en del i bakkene og begynner å få teken på alpint også. Beate er i tillegg superivrig på skøyting og her er det ikke noen pingleturer, nei. Tror hun har noen hun skal kappe med på neste Skarverenn.....
   
 Jeg måtte selvfølgelig være med Beate å sporte litt mens jeg var der. Det ble skøyting fra Myrland og oppover mot Flyløypa. Flatt sa hun at det var, men det var selvsagt bare tull. Jeg halset etter så godt jeg kunne på skøyteskiene med noe haltende teknikk. I en pustepause så sier Beate at dette går jo veldig bra.  Jeg var ikke helt enig, men da fikk jeg klar beskjed; "Hadde du tatt meg opp her, så hadde jeg klinket deg". Så da er det nok like bra at jeg ikke har skøytekondisen inne likevel :-) Jeg snudde når vi kom på et toppunkt, mens hun spreke søsteren min fortsatte sikkert en mil ellet to til.
 
Utrolig masse flotte løyper å skøyte på i området og nydelig utsikt mot både Hallingskavet og Reineskarvet.

Vår lille søster Nathalia skulle være med meg tilbake til hytta mi og vi måtte pakke og komme oss avgårde. Vi måtte handle mat og masse påskegodt  på veien for vi skulle få påskegjester på hytta til kvelden :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar