fredag 27. juli 2012

Nett på hytta

Sitter her og river meg i håret og prøver å blogge litt fra sommerferien på hytta. Dere skjønner at det er dårlig med nett her oppe. Vi har mobildekning og edge og det er nok det. Vi har testet Ice, men her var ikke dekning. I tillegg har vi fått høre at det finnes fiber lagt opp her på fjellet. Folkehjelpshytta borte ved Tyinosen har fiber fra Årdal nett. Vi har sjekket muligheten, men de vil ikke åpne opp for andre enn utvalgte abonnenter her. Det er derimot "lys i tunnelen" - Årdal nett mener de kan komme til å sette opp en antenne på fjellet her til neste år som hyttefolket kan koble seg på. Gleder meg virkelig :-)
Trenger det også for å jobbe her på hyttekontoret.

Har forresten gått bort fra dynamisk visning og tilbake til en gammel mal. Etter at jeg fikk meg en iPad ser jeg at den nye malen til blogger med dynamisk visning ikke fungerer særlig bra på nettbrett.

Det kommer kanskje en bloggpost med bilder også om noen timer...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar