torsdag 5. april 2012

Påske 2012 - del1

I år var påskeferien virkelig etterlengtet. Mye å gjøre i banken gjorde det vanskelig å løsrive seg, men heldigvis hadde jeg avtalt å hente lillesøsteren min Nathalia på 7 år. Når jeg først la Bergen sentrum bak meg fredag ettermiddag, senket jeg virkelig skuldrene.
 
Lørdag morgen satte to biler kursen til fjells, med meg, min bror Magnus, hans to døtre Emilie(12) og Silje(7), muttern og lillesøsteren min. Været var strålende hele veien, men meldingene var ikke de beste.  Søndag våknet vi til sterk vind, snødrev og -5. Vi brukte derfor første del av påsken til å grave snøhule, strikke, lese og spa snøskulpur. Snøhulen ble kjempefin - tre rom og kjøkken.
 
Vi jobbet mye med å lage en kjempekylling på østsiden av hytte. Den ble døpt Kyllingmanjaro. Thomas og Zappa ankom hytta mandag kveld og tok med seg bedre vær :-)
 
Tirsdag ble det vindstille og strålende sol. Kyllingmanjaro ble farget med røbetvann, konditorfarge og vann fra løkskall. Frosten gjorden den hard, så den kunne brukes som ridekylling :-)
 
Det ble også tid til skitur med rastepauser der barna fikk saft og kvikklunsj.  Zappa fikk bare se på :-) Til lunsj så grillet vi pølser og karbonader på bål ved hytta.
Muttern koste seg i solveggen de siste timene før alle gjestene returnerte til Bergen tirsdag ettermiddag. Takk for påske besøket!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar