søndag 4. desember 2011

Dynamiske visninger

For en tid tilbake lanserte blogger mal for dynamiske visninger av blogger. Dette er bygget på nyere teknologi for web (AJAX, HTML5 and CSS3).

Med dynamisk visning er det syv ulike måter å se innleggene på. Dette kan leseren selv velge mellom i menyen over.

  • Classic: En moderne vri på en tradisjonell mal
  • Flipcard: Siden dekkes med bilder
  • Magazine: En ren, elegant og redaksjonell layout (Den jeg har satt som standard for denne bloggen)
  • Mosaic: En mosaisk blanding av bilder og tekst i ulik størrelse
  • Sidebar: En visning som minner om en innboks for e-post, og som det går raskt å bla og navigere i
  • Snapshot: En interaktiv oppslagstavle med innleggene
  • Timeslide: En horisontal visning av innleggene etter tidsperiode

Jeg testet det ut den gang, men synes det var dumt å miste alt innhold og elementer utenom selve bloggpostene. I tillegg var det ingen måte å tilpasse utseende til bloggen. Nå har de kommet med noen mulighet for tilpasning. Jeg tar det derfor i bruk selv om jeg synes det har en del begrensninger og funksjonalitet jeg savner :-)

Det jeg liker best er at bilder lastes veldig kjapt og at er lett å bla tilbake i gamle innlegg :-)

Leser man på Bloggen her finner man ut at de nok vil komme med mer funksjonalitet etter hvert: http://buzz.blogger.com/2011/09/dynamic-views-seven-new-ways-to-share.html

Jeg har i allefall sendt mine innspill til de og gleder meg til å utvide med mer funksjonalitet etter hvert :-)

Håper de blir hyttetur neste helg om værgudene er på vår side. Nå spår yr.no meldt mindre vind, men det blir veldig kaldt om det slår til med temperaturer ned mot -25. Brrr....
Zappa og meg langs Mannsberi på en av forrige sesongs siste skiturer. Nå er det heldigvis snart klart for å spenne på seg skiene igjen. Vi gleder oss :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar