lørdag 12. februar 2011

Første tur i tjue elleve

Nå er det vel så lenge siden det er skjedd noe her at man skulle tro vi hadde blitt igjen i Dubai etter den fine juleferien vår der, men slik er det nok ikke. Jul i Dubai anbefales varmt til alle som kunne tenke seg en avveksling, men det blir nok igjen mange jule- og nyttårshelger på hytta fremover nå :-)

Ja, nå er vi kommet til tjue elleve og egentlig skulle denne bloggen slutte og hytta være helt ferdig i tjue ti. Men jeg har ikke laget bloggen for den ferdige hytta og jeg har jo heller ikke murt ferdig peisen. Så da fortsetter jeg denne litt til...

Etter nyttår har det enten dårlig vær på fjellet i helgene er andre aktiviteter på programmet. Jeg har faktisk også vært på en fantastisk jentetur til Geilo der vi lærte å skøyte på ski. Vi var 6 jenter (vanligvis damer, men ikke den helgen), som leide vår egen instruktør i to timer. I følge instruktøren, Nina så var vi zlanke, zpreke, natyrtalenter. Vi måtte bare passe på å ha «den ztore ballen i balanze». Vi hadde virkelig god fremgang og fulle av selvtillit skøytet vi i snøstorm til afterski :-)

Jeg vurderer faktisk å kjøpe meg skøyteski nå. Jeg får nok ikke bruke de her rundt hytta for her er det dårlig med oppkjørte løyper. Men det er jo ikke så langt bort til Tyinkrysset og Zappa kan jo gi meg litt ekstra drahjelp i løypene der. Jeg har lovet min søster at om hun kjøpte egen hytte så skulle jeg investere i skøyteski. Nå har hun hytta i boks ved Hallingskarvet skisenter så da må jeg vel...

Vi reiste opp til fjells i dag i strålende sol og når vi kom frem var det minus 16 grader. Jeg hadde klart å sende SMS med feil kode så ingen ovner var slått seg på og det var et par minus inne i hytta. Det ble derfor en liten fin liten skitur på oss mens hytta ble varm. Zappa inntok sin faste plass foran ovnen da vi kom tilbake. Det er deilig å være på fjellet igjen :-)

Om vi klarer å unngå at avløpet fryser i år vet vi ikke siden vi bestemte oss for å ikke slippe vann ut den veien så lenge det bare er oss to på helgetur. Går fint å kaste vannet ut å kun bruke forbrenningstoalettet. Vi får teste det nærmere senere når vi har gjester med eller vi skal være her over flere dager.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar