mandag 8. februar 2010

Hjemmehyttejobbing

Nå for tiden går det mest i hjemmeprosjekter og noe hyttejobbing som kan gjøres hjemme. Når det gjelder hytten går det mest i planlegging, innkjøp og sying.

Jeg har sydd nye gardiner etter "rullelift"-prinsippet på det siste soverrommet på hemsen. Planlegger også å sy lappesengetepper (bilde fra Stoff og stil) til begge rammemadrassene på 120cm som jeg skal kjøpe når vi igjen kan kjøre helt til hyttedøren.

Når det gjelder løsningen for å ringe hytta varm har jeg nå fått min Ontech GSM Mini og den er blitt satt opp og testet hjemme. Det var egentlig veldig enkelt. Jeg kjøpte et kontantkort for mobiltelefon på Elkjøp for 100 kr. Så lånte jeg en enkel Nokia-telefon og satt SIM-kortet inni den. Først slo vi av PIN-koden, så la vi inn de ulike kontaktene etter oppskiften i bruksanvisningen. Så testet vi med å sende SMS for å slå av og på støm på kontakten og det fungerte med en gang :-) Vi testet også å sende SMS for å få temperaturen i rommet i retur.
Det er også mulig å koble på ulike alarmer, men det gjør vi ikke nå i første omgang. Dersom man vil styre flere enheter kan man også kjøpe slavaenheter som kommuniserer med hovedenheten ved hjelp av radiosignaler.
Nå gleder jeg meg til å teste den på hytta :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar