onsdag 23. desember 2009

Hei alle sammen!

Her kommer en liten julehilsen til alle kjente og ukjente lesere av hyttebloggen min.

Det har vært en travel førjulstid både på jobb og på fritiden, og de to siste helgene har jeg og Thomas vært på tur. Så derfor kommer det godt med at julaften skal feires hos muttern :-)

Begge barna mine er nå kommet hjem på juleferie. Adelheid kom hjem fra Bali i begynnelsen av desember og jobber nå hver dag og vel å det på sykehjem for å tjene penger til neste semester. Hun reiser videre med Gateway Collage til Sydney, Australia i midten av januar. Erlend kom hjem i forrige uke fra California og skal være hjemme å jobbe frem til midten av februar. Deretter drar han reiser tilbake og fortsetter studiene med Gateway Collage.
Selv om de begge hadde hatt lyst på en tur til hytta, blir det nok det å tjene penger viktigere, så hyttetur på de får det bli til sommeren.
Jeg, Thomas og Zappa planlegger å reise til fjells i romjulen. Dessverre ser det ut til at det blir vanskelig å lokke med seg familie og gode venner dette året...
Nå er det ca - 25 grader der oppe og rikelig med snø. Følger med på vegvesenet sitt web-kamera på Tyinosen :-) Sikkert samme temperatur både ute og inne i hytta siden vi ikke har fått på plass løsning for å fjernstyre noe varme på. Det blir spennende å se hvorden det blir å få varmen opp i hytta.
Har gått til innkjøp av to varmelaken på Lefdal som jeg planlegger å legge i sengen for å få den litt opptint før leggetid - tror det blir supert :-)

Det blir nok litt blogging i romjulen om mobildekningen ikke svikter...
Håper dere alle får en riktig god og fredelig julefering!

7 kommentarer:

  1. Hei Vibeke!
    Ha en super jul, med ski og hvite vidder!

    Vi prøver oss også med romjul på fjellet - litt spennende å se om det blir kjølig for oss som ikke har murt pipe og peis enda... Vi får satse på gassovnen + strøm.

    Vi "snakkes" på det nye året!

    SvarSlett
  2. Hei Vibeke!
    Jeg er en av de ukjente leserne av bloggen din. Siden vi har planer om å bygge hytte til våren og nå nylig har valgt familiehytta som leverandør, har det vært inspirerende og nyttig å følge med på ditt prosjekt. Gratulerer med ferdig hytte! Jeg likte resultatet godt, og noe vil bli kopiert:) Ønsker deg en riktig God Jul og et Godt Nytt år!

    Kari

    SvarSlett
  3. God jul og et riktig godt og hyttefint år til deg! Takker også for hyggelig kommentar på bloggen min, som fersking på blogging er det stas!

    Kos deg på hytta i romjula, det blir sikkert kjempefint.

    Hilsen Gry

    SvarSlett
  4. God jul - og godt nytt år! Kos dere på hytta;-)

    SvarSlett
  5. Hei Vibeke og fortsatt God Jul ! Kanskje dere er kommet fram på hytta nå? Det nye "framside" bildet ditt ser fantastisk ut!Drømmer meg langt ut på viddene...Håper det ikke er for kaldt på fjellet? Rart det skulle bli så kaldt denne vinteren, men uansett, Bergen hadde i hvertfall snø på julaften, den første på 5 år forstod jeg! Kos dokke på hytta!
    Julehilsen fra Ålesund

    SvarSlett
  6. Tusen takk for alle gode ønsker om god jul - det virket!
    Toril, jeg håper dere kommer dere på hytta i romjulen og at dere holder varmen uten vedfyring. Jeg er utrolig glad vi valgte både pei og ovn og kan bruke ovnen nå :-)
    Ønsker også Anonym lykke til med hytteprosjektet sitt!
    Ja, det er kaldt på fjellet og ikke helt uten problemer - avløpet har frosset nå....

    SvarSlett