torsdag 13. august 2009

Stoffer og gardiner

Det er travle tider og jeg har ikke en gang fått tid til å blogge om helgens siste jobbeøkt. Det nærmer seg at hytta blir ferdig. Nå gjenstår kun fliser på badet, lister, en del overflatebehandling, muring av peis, elektriker, kjøkken, møbler og gardiner.
Skulle egnetlig fått sydd noen gardiner denne uken, men tiden strekker ikke til nå når jeg holder på å komme i orden i ny leilighet. Jeg og Thomas bor nå hver for oss i samme gate selv om vi fortsatt er kjærester.
I tillegg skal begge barna mine til utlandet det neste semesteret med Gateway collage. Adelheid reiser til Bali på mandag og Erlend til California om to uker. De har vært kjempeflinke og tjent penger til reisen selv. Derfor har de jobbet i hele sommer og desverre ikke hatt tid til besøk på hytta.
Selv om jeg ikke har fått sydd gardine har jeg fått stoffene i hus og gitt de en omgang i vaskemaskinen :)

I stuen blir det grå liftgardiner i lin og sofa i grått grovt møbelstoff fra Stoff og stil. Sofaen skal lages av 4 madrasser fra IKEA + rygg i skumgummi. Skal blogge mer om sofaen etter hvert :) Sofaen skal også få noen puter farget som gardinene og et par puter i naturfarget ull stikket at mutteren.
På soverommet nede blir det liftgardiner i globelin med naturlin og sort stoff som tekstiler til og puter o.l.

Soverommene oppe på loftet får rutete liftgardiner. "Gutterommet" i blått og "jenterommet" i rødt.
Alle liftgardine syr jeg som en slags tradisjonell "rullelift" (tror jeg). På soverommet blir de foret og ligger utenpå listene og i stuen uten for og tilpasses inni karmene.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar