tirsdag 18. august 2009

Ferie?

Denne uken har jeg min 4. "ferieuke" denne sommeren. Alle er stort sett benyttet her oppe på hytta. Denne uken er intet unntak om man ser bort fra at jeg først kom opp i dag. Jeg måtte først ha litt reisefeber på vegne av min datter Adelheid som mandag dro av gårde til Bali for noen måneder.
Jeg har et håp om at disse månedene vil gjøre henne litt mer voksen, men begynner å tvile når jeg skjønner at hun bor i en leilighet på et hotell, skal spise alle måltider ute og levere klær på renseri. I tilegg er alt "drittbillig" :)

I dag var det til en forandring i allefall sol både i Bergen og på hytta. Ikke noe varme med ca 10 grader på fjellet, men jeg har jo en super vedovn og masse materialkapp :)
Jeg skyndtok noen bilder i hytta før jeg begynte å spre rotet utover kjøkkenbordet. Nå er det overfylt av PC, MAC, symaskin, verktøy og mat. Zappa er den fødte linselus.
Jeg synes det er blitt riktig hjemmekoselig i kjøkkenkroken og møblene fra Tønsberg er perfekte. Jeg har også kjøpt en lampe over bordet og 5 tilsvarende lampetter i smijernslookFinn.no for bare kr. 500,-. Ville helst hatt ekte smijern, men de får duge en stund :)
Peisinnsatsen blir nok stående slik uten tilkobling en stund. Blir vel prosjekt å mure omramming til våren.
Jeg fikk lutet gulvene på loftet før vi dro forrige jobbeøkt. Så i dag fikk de seg et strøk med 3 stjernes vannbasert lakk. Blir riktig masse plass der oppe :)

Det viktigste jeg skal gjøre denne uken er å ferdig badet. Jeg har i dag tilpasset platen under vasken og sagd og boret hull for servanten i den. Den er egentlig en benkeplate i bjørk fra IKEA som skal lutes og lakkes. I tillegg så har jeg målt hvor på veggen speilet kommer. Så i morgen skal jeg gå i gang med å flise veggene. Flise vegger har jeg aldri gjort før - så det blir riktig så spennende :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar