søndag 19. juli 2009

Vann i kranen og lakking av gulv

Lørdag morgen satte jeg og muttern, Målfrid, oss i den lille bilen min og satte kursen mot Mannsberg. Første stopp var som vanlig Byggmakker i Øvre Årdal. Denne gangen var det gulvlakk vi skulle ha, og valget falt på Trestjerners tregulvlakk. Denne lakken er vannbasert noe jeg trodde man ikke burde bruke på hytter. De forsikret meg om at den nye vannbaserte lakktypen var ypperlig og i tillegg så gulnet den ikke så mye.

Da vi kom opp til hytta hadde Valdres brønnboring koblet på vann fra borehullet til en krane på veggen. Vi måtte så tappe en prøvesmak av vannet vårt. Det smakte litt rart (litt boreslamsmak), men var klart og luktfritt. Vi må tappe litt av det og se om den rare smaken forsvinner............

Så iførte vi oss de lekre "romdraktene" og lakket et støk på gulvet i stuen og gangen.
Min søster har heldigvis leid en bedriftshytte på Tyinkrysset kun ca 2 mil fra hytta, og jeg og muttern skal overnatte der for å slippe å sove i lakklukten. Nå luktet ikke denne lakken så mye og raskt tørket den også.

Søndag morgen reiste vi tilbake til hytta og lakket to strøk til. Innimellom strøkene tok vi turen til skiferbruddet å plukke litt steiner. Nå er det flate runde rullestein av skifer vi jakter på. Disse skal kombineres med innkjøpte sorte skiferfliser på badegulvet.
Senere i dag kommer min bror, Magnus, med kone, Birte, og to barn, Emilie og Silje, med campingvogn på slep. Mandag ettermiddag kommer også min søster, Beate, med mann, Ørjan, to barn, Mariell og Bjørn Ivan, en hund Gordonsetter Canis, i en Tahoe som er fylt til randen med sykler kaiakk og alt som de kan tenke seg å få bruk for på en ferie. Her på fjeller trenger de egentlig bare arbeidstøy, for jeg planlegger selvsagt å sette alle sammen i arbeid på hytta :)

1 kommentar:

  1. Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.

    SvarSlett