onsdag 22. juli 2009

Trapp og bad

I går ble min bror, Magnus, ferdig med trappen til loftet på hytta. Det kalles ofte for hems på hytter, men jeg synest mer det er et loft når det er full ståhøyde, avdelte soverom og trapp opp fra gangen. Det ligner mer på det som kalles "lemmen" i gamle vestlandshus :) Med hems tenker jeg heller på "ubrukelige" hyller over stuen der det blir alt for varmt til å sove.
Magus var svært fornøyd med trappen og det bør han være etter så mye pussing og gnikking ;) Når spørs det om jeg klarer å lage like bra finish på resten av hytta. Trappen er i allefall perfekt og i dag har jeg gitt den en blandig av lut og treblek. Om et par dager skal den lakes med trestjernes lakk - silkematt..

Badet begynner også å ta form med to nisjevegger på plass. På vegger der det skal fliser har vi lagt både sponplater og gips. Dette ble vi ferdig med i dag etter at min søster, Beate, viste seg å være en racer med skrumaskin. Resten av veggene på badet skal få panel.
Flisene er bestilt og Thomas tar det med opp til helgen. Det blir sort skifer og selvplukket rullestein av skifer i ulike farger på gulvet, og hvite enkle fliser på veggene.
I dag tidlig pakket min bror i campingvognen og satte kursen hjemover. Min søster og gjengen er her fortsatt og Ørjan har laget en fantastisk deilig middag til oss i dag :) Kanskje jeg klarer å lokke de til noen timers arbeid på hytta i morgen også. Jeg skal uansett se om jeg ikke klarer å finne på noe å gjøre der...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar