tirsdag 30. juni 2009

Hyttekjøkken

Ja, nå har jeg endelig fått tatt turen til IKEA å fått bestilt kjøkkenet til hytta. Etter mye planlegging og tegning ble det som bilde viser, hvitt og ganske enkelt.
Jeg valgte et lite kjøleskap under benkeplaten for å få mer benkeplass og gjøre kjøkkenet litt mer luftig.
Kjøkkenet slik det vises på bildet med hvitevarer, vask og blandebatteri, kommer på totalt ca kr. 24 000,-.
På samme bestillingen har jeg tatt med madrasser til alle soverommene og til å lage sofa i stuen av. Sofaprosjektet kommer jeg nok til å blogge mer om senere :)
IKEA tar fastpris på det å plukke og levere varene på kr. 2590,-. Siden jeg har IKEA-kort og ikke må betale for varene ved bestilling, kan jeg ringe inn nye varer til samme bestilling inntil like før levering. En annen fordel med IKEA-kortet er at jeg kan utsette betaling av varene rentefritt i 12 månder for noen hundrelapper i gebyr (dette er en kampange de har til 15.07.09). Kanskje ikke så dumt å ta det på neste års feriepenger siden det nok blir billig hytteferie på meg til neste år også :)

2 kommentarer:

  1. Hei Vibeke!

    Kjøkkenet ser veldig flott ut. Skal du ha ventilator fra IKEA også?
    Vi kommer til å velge fra annen leverandør siden jeg syntes ventilatorer fra IKEA har for dårlig sugekraft.
    Godt tips det med IKEA konto og en felles leveranse. Vi skal også ha madrasser og diverse fra IKEA.

    SvarSlett
  2. Kjøkkenet ser helt greit ut, men jeg hadde savnet mer benkeplass. For å finne en bedre løsning på det bude du sette komfyren i hjørnet og trekke vasken helt til venstre. Det har vi på vårt eget kjkken i heimen, og fungerer utmerket. Du vil da få bedre benkeplass. I stedenfor alle underskapene, hadde jeg tatt kolonialskuffer. Snakker av erfaring, da det er forferdelig kjedelig å finne frem det som står innerst i skapet. Da er det lettere å trekke ut en skuff.
    Når det gjelder overskapene hadde jeg tatt like tette overskap både på høyre og venstre side. Deretter hadde jeg tatt kun tre glassoverskap i midten. Dette vil gjøre som du får mer symmetri på kjøkkenet ditt og du vil få en bedre helhet.
    Dersom du velger å ha komfyren i hjørnet, må du dessuten ha en vifte over der og da mister du jo en del overskap på den siden, men du kan jo flytte de over den andre benkeplaten, på motsatt vegg. Uansett, Lykke til med hytteprosjeketet.

    SvarSlett