søndag 29. mars 2009

Tur til Filefjell og litt hyttejobbing

Denne uken hadde min søster Beate, leid en bedriftshytte på Tynkrysset like ved Filefjell skisenter og vi skulle komme opp i helgen og kose oss sammen med de, og kanskje jobbe litt på hytten vår som bare er knappe 2 mil å kjøre derifra. Thomas hadde kjøpt seg ny hyttebil og var storfornøyd med den. (Ja, vi har for lengst funnet ut at vi ikke kan ha felleseie på bil...... For noen er kjøretøy enten det har to eller 4 hjul, selve livet, og for andre er det i større grad et middel til å forflytte seg.) Bilen er super den, og jeg sitter gjerne på :)

Fredag kjørte vi innom hytta på vei opp. Det var stiv kuling og mange fjelloverganger var stengt, men på Rv 53 gikk det greit å komme seg frem. Med - 10 grader ute var det ganske kaldt i vinden og heller ikke så behagelig ute. Vi jobber derfor bare et par timer før vi kjørte videre. Legg merke til at det ikke legger seg snø foran hytta og inngangspartiet. Mange nabohytter er mer eller mindre nedsnødd, men vår har en fin sirkel rundt hele fronten der det nesten er bart... :)

Lørdag våknet vi til strålende sol. Thomas og familien til min søster valgte å tilbringe dagen i alpinsenteret, mens jeg tok Zappa på tur mot Sulebu og leste bok i hytteveggen når jeg kom tilbake til hytta.

Søndag tok jeg og Thomas tidlig av gårde til hytta for å fortsette med villmarkspanelen i hytta. Med litt prøving og feiling ble resultatet veldig bra til slutt :) Et par av platene med takshingel hadde blåst av taket og Thomas var oppe og lappet litt. Vi skal ta kontakt med Familiehytta å høre hvordan vi best bør fikse dette og hvordan vi kan lime det bedre. Vi jobbet litt utover formiddagen og fikk besøk av min søster og familien før vi satte kursen hjem.
Neste gang vi tar turen til fjells blir i påsken og vi håper på skikkelig fin vær :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar