lørdag 21. mars 2009

Hjelp til hytteinteriør

Det er ikke lett å planlegge interiør og farger i en ny hytte. Jeg har selv begynnt å bli enig med meg selv for farger og behandling av vegger og tak, men det gjenstår fortsatt en del planlagging som jeg venter med til hytta blir litt mer ferdig inne.
- Vinduer er ferdigmalt hvite.
- Vegger og tak av panel samt tregulv skal behandles med lut og tresåpe i naturell farge.
- Vegger med sponplater (vegger på soverrom og hems) vet jeg ennå ikke helt hvordan blir. Jeg har vurdert tapet, men har landet på maling. Dersom jeg ikke klarer å bestemme meg blir de alle først malt i en eggehvit farge. Har også brukt litt tid til å leke meg med de nye fargene fra Jotun Lady. Prøv selv!
Ellers ønsker jeg å ha hovedvekt på naturfarger; eggehvit, lin-farge, brun, grå, sort. Jeg leker med med å sette sammen bilder av tekstiler og materialer og se om det harmonerer (se bilde).

- På badet ønsker jeg å benytte lysgrå fliser i ulike størrelser i kombinasjon med panel.

Det er også mulig å spørre interiørkonsuletenene til Hyttemagasinet om råd. Neders på sidene listes også svar på tidligere spørsmål. Connie
Krossen har innredet hjem i mange år, og blitt ekspert på hytteinnredning. Hun svarer deg på spørsmål om farger, møbler og stil.
Harriet L. Bjørnson Lampe er også interiørkonsulent og hjelper med spørsmål om blant annet farger i hytter.
Mange nyttige tips her!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar