mandag 16. februar 2009

Google analystics og slikt...

Jeg er jo en "datadame" i den forstand at jeg har papir på at jeg kan litt av dette, har jobbet en del år i et datafirma og jobber vel egentlig nå også med data i form av at jeg beskriver løsninger og sørger for at de er mest mulig sikre og brukervennlige for brukerene.
Min første blogg opprettet jeg for snart 10 år siden, lenge før dette var noe alle visste hva var, men jeg hadde ikke noe viktig å meddele til omverden den gang. Nå har ting modnes litt (jeg også...) og jeg synest det er kjempegøy med blogging. Enkelt er det også.
Nå vil jeg også finne ut mer om på hvor mange og hvem som kommer innom her til min hytteverden. Jeg har derfor lagt til Google analystics til denne bloggen. Med dette verktøyet får jeg rapport på trafikken på bloggen.
Dersom du øsnker å gjør dette på din egen blogg, gå til google.com/analytics/ og lag deg en konto. Deretter kan du følge denne oppskriften.
Jeg har forresten også registrert bloggen min på Bloggurat.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar