fredag 20. februar 2009

Behandling av panel innnvendig

Jeg har tenkt en del på hvilken behandling treverket inne i hytta skal få. Egentlig synes jeg beisede vegger i grå/brune toner er veldig fint og gir en god stemning. Dette er veldig modere nå og man ser det i mange hytter i interiørblader der interiørarkitekter har fått herje fritt..

Jeg er likevel redd den trenden er et blaff. Har man først beiset treverket så er det ikke så lett å få det tilbake til en trehvit tone.

Bilde1: Hentet fra kataloggen til Slettvoll som har masse fine inspirasjonsbilder for hyttebyggere..

Jeg tror derfor at det blir trehvite lutede vegger i vår hytte. Har sett på produkter fra Norsk trepleie. De har også forklaring på hvorden man kan behandle en hel hytte på en helg. Sjekk selv!
Bilde2: Hyttebehandling på en helg.
Jeg tror derfor vi skal benytte Trelut naturell og tresåpe for å få en lys gyllen farge. Gulvene skal også få behandling med Trelut naturell, men på hemsen skal gulvet i tillegg bli oljet. I første etasje tror jeg det beste er å lakke over Treluten slik at gulvene blir litt lettere å vaske.
Bilde3: Bilder av behandling med Trelut natuell + lakk, olje eller tresåpe.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar