lørdag 27. desember 2008

Juleferie

Det ble fjelljul i år om ikke på vår egen hytte. Vi var med min familie på Mjølfjell i Voss kommune på en bedriftshytte til et datafirma som jeg har jobbet for før. Nå var det min søster som leide hytten siden hun jobber i dette firmaet nå.
Bildet viser Zappa som passer noen av pakkende under det litt enkle hyttejuletreet.
Hytten er gammel og god med snurredo inne og en gammel utedo som er ombygget til vedfyrt badstu på dugnad.
Bildet viser utedobadstuen.
Hytten ble i sin tid gitt i gave til de ansatte, men etter en mengde fusjoner med større selskaper er den vel eid av konsernet nå..... Det er faktisk min fjerde jul på denne hytten så det er snart blitt en tradisjon.
2. juledag var værmelingene gode og jeg og Thomas reiste videre nordover for å inspisere vår eget hytteprosjekt. Vi tok veien via Tyinkrysset. Bilde over er fra veien ved Tyin.
Det var skikkelig vinter selv om den kun var -5 grader og kun svak vind. Heldigvis ser det ut til at det ikke legger seg så mye snø foran inngangsdøren.

Den viktigste oppgaven vår 2.juledag var å få ryddet inne i hytta og å få inn noe mer av panelet som fortsatt lå i en stabel under presenning ute. Vi måtte grave en del bort av snøfonna på bildet over, før vi fant stabelen med materialer og fikk bært det inn.

Vi gav oss før mørket kom og tok den bratte veien ned Tyedalen til Øvre Årdal
(bildet over).

1 kommentar:

  1. Heisan!
    Så fint det blir :-)
    Dere er flinke.

    Rolfen

    SvarSlett