torsdag 18. september 2008

Kjøkkenplanlegging

Har brukt IKEA sin kjøkkenplanlegger til å planlegge mitt nye hyttekjøkken. Måtte bruke en PC med Windows siden den ikke kunne bruke min MAC :(

Etter først å ha tegnet kjøkken etter mål, var det bare å dra skapene inn i rommet og sette på valg av lister, benkeplater, håndtak, sokkel o.l. Har valgt hvitmalte skap og noen vitrineskap. Kjøkkentegninger kan både lagres lokalt ved å velge Fil/ Lagre som, eller man kan lagre det hos IKEA ved å velge ikonet (se rød pil over).

Man kan i tillegg til kjøkkenskap velge hvitevarer, kjøkkenmøbler og vask. Velger man ikonet (se rød pil over), vi man kunne se kjøkkenet i 3D visning.

Velger man ikonet (se rød pil over), vil man få en komplett liste over alle delene man har inkludert i kjøkkenet med artikkelnummer og pris. Totalsummen er også vist, og for vår del blir den ca 24 000,-. Da er det inkudert komplett kjøkken, kjøleskap, gasstopp, stekeovn, kjøkenhette, vask og amatur. Det passer bra til budsjettet vårt.

Alle bildene og handlelisten kan også skrives ut :)

2 kommentarer:

  1. Hei!
    Jeg er i ferd med å starte bygging av FH 95 - Blefjell. Har ikke bestemt meg for kjøkkenløsning ennå - har du mulighet til å sende meg en kopi av "handellisten"?
    Mvh OKR (e-mail okrygh@online.no)

    SvarSlett
  2. Hei!

    Vi lurer også på å bygge FH 95, spennende med flere som skal bygge samme hytte.
    Har også hørt at det finnes noen som lager dører som passer til IKEA kjøkken om det skulle være aktuelt med andre fronter.

    Lykke til med byggingen. Spennende å følge blokken deres.

    SvarSlett